onsdag 4 april 2018

Gårdagens löppass

Eller kom igång-pass snarare, eftersom jag gick nästan lika mycket som jag sprang. (Jag hatar att vara otränad. Hatar!)

Jag insåg under passet att jag behöver ta det lugnt och inte springa för långt i åtminstone fyra veckor till. Och så ska jag kanske låta bli asfalt ett tag framöver. Det får bli löpbandet på gymmet om inte snön försvinner snart.

Det kändes konstigt i vänster knä. Dessutom var jag trött och kroppen kändes tung. Otränad alltså. Rejält otränad. Och därför ska jag fortsätta med 20 minuter gång/jogg ett tag till. Hur tråkigt det än är.  Och jag har ju faktiskt inte bråttom.

Idag, onsdag, kör jag en vilodag. Jag har känt mig sliten, på gränsen till förkyld, och det går fortfarande förkylningar på jobbet (ska det aldrig ta slut?!). Kanske kör jag lite rehab (klart att jag ska!) och mage. Om jag har lust (läs: orkar) och orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar